7 روز ضمانت برگشت کالا

7 روز ضمانت برگشت کالا



به طور کلی در 4 حالت امکان بازگرداندن کالا به فروشگاه زایگر وجود دارد: 

  • اطلاعات درج‌شده درباره محصول با کالای ارسالی همخوانی نداشته باشد: 
    در صفحه هر محصول ، اطلاعات فنی آن به‌طور کامل ثبت شده است. در صورتی که این کالا را سفارش دهید اما کالای ارسالی با اطلاعات موجود در سایت مغایرت داشته باشد، مبلغ سفارش شما به شماره حساب اعلامی‌تان برگشت داده خواهد شد. لازم به ذکر است این موضوع صرفا درباره اطلاعات فنی محصول صادق است. به علت اینکه عکس‌های محصول در نمایشگرهای مختلف با رنگ‌های نسبتا متفاوتی نمایش داده می‌شوند، این موضوع شامل گارانتی 7 روزه زایگر نمی‌شود.
    عکس محصولات با هدف کمک به خریدار قرار گرفته و ممکن است در بعضی جزئیات با کالای اصلی تفاوت داشته باشد به همین دلیل، به استناد عکس‌ها نمی‌توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا ، مشخصات فنی درج شده در وب‌سایت است.
    وجود مغایرت، باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به زایگر از طریق تماس با دفتر مرکزی زایگر  ، اعلام به شماره 09039045656 در "واتساپ" یا ایمیل Info@zaiger.ir و یا تیکت پشتیبانی در قسمت پنل کاربری و یا مراجعه حضوری (  آدرس درج شده در سایت ) اطلاع داده شود.


  • در صورت داشتن گارانتی، ضمانت‌نامه محصول معتبر نباشد و یا تقلبی باشد:
     کالا دارای کارت گارانتی باشد ولی شرکت گارانتی کننده وجود نداشته باشد.


  • کالای ارسالی برخلاف ادعای زایگر اصل و اوریجینال نباشد: 
    تمامی کالاهای موجود در وب‌سایت زایگر اصل و اوریجینال‌اند و این موضوع جزو تعهدات ماست. در صورتی که اصل نبودن کالای ارسالی توسط کارشناسان ما ثابت شود، محصول اصل جایگزین یا مبلغ آن عودت داده می‌شود.


  • کالای ارسالی نو نباشد یا متعلقات موجود در آن کم باشد: 
    هیچ کالای کارکرده‌ای در زایگر به‌فروش نمی‌رسد. با این حال، در صورتی که کالای ارسالی نو نباشد یا لوازم جانبی موجود در آن کم باشد، محصول جایگزین یا مبلغ آن عودت داده می‌شود.



موارد مهم :

  • اجناس دارای گارانتی که آکبند بوده و یا دارای پلمپ طبق استاندارد شرکت گارانتی کننده هستند قاعدتا زایگر       هیچگونه دخل و تصرفی در آنها نداشته، می‌بایست برای شرکت گارانتی کننده ارسال شوند و شرکت گارانتی کننده، پاسخگو بوده و در این مسیر زایگر پیگیر و حامی شما در روند ارائه خدمات شرکت گارانتی‌کننده به شما خواهد بود.

  • در مواردی مثل وجود پیکسل سوخته در صفحه نمایش (که قابل دیدن باشد یا نباشد)، زایگر مطابق قوانین شرکت تولیدکننده کالا و یا شرکت گارانتی‌کننده‌ی آن کالا عمل خواهد کرد.

  •  هزینه‌ی بازگشت کالا توسط خریدار، در مواردی که بازگشت کالا از طرف خریدار مجاز نبوده (شامل قوانین و مقررات نوشته شده در فروشگاه زایگر نباشد) به عهده‌ی خریدار خواهد بود و ارسال مجدد شامل هزینه می باشد .

  • در مواردی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود داشته باشد (مانند رنگ کالا یا مشخصات درج شده روی بدنه) امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از بسته‌بندی اصلی و حالت اولیه خود خارج نشده باشد.

  • در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات به خوبی نگهداری شده و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.

  • برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

  • اگر پس از بررسی کارشناسان خدمات پس از فروش مشخص شود که مرجوعی کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت است ، کالای موردنظر برای مشتری ارسال می‌شود. درصورتی که مشتری از پذیرش کالای سالم و بدون ایراد خودداری کند ، کالای مزبور تا 1 ماه به صورت امانت نزد زایگر خواهد ماند. با انقضای این مهلت، چنان‌چه به کالا زیانی وارد یا کالا مفقود شود، شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

  • وجود هر یک از مواردی که کالا را شامل  7 روز ضمانت بازگشت کالا می کند باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به زایگر از طریق تماس با دفتر مرکزی زایگر  ، اعلام به شماره 09039045656 در "واتساپ" یا ایمیل Info@zaiger.ir و یا تیکت پشتیبانی در قسمت پنل کاربری و یا مراجعه حضوری (  آدرس درج شده در سایت ) اطلاع داده شود.



نحوه ارسال کالا

  • قبل از هر اقدامی با زایگر تماس بگیرید و از ارسال کالا بدون هماهنگی خودداری کنید.
  • کالا باید در جعبه یا کارتن اصلی خود به‌خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه شامل: کابل،      باطری، دفترچه راهنما، کارت گارانتی و قطعات بسته‌بندی همراه کالا ارسال شود.

  • جعبه اصلی یا کارتن کالا پاره و مخدوش نشده باشد. روی آن برچسب نخورده باشد و هیچ‌گونه آدرس یا      توضیحات روی آن نوشته نشده باشد.

  • درصورت لزوم، آدرس یا سایر توضیحات را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.

  • جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری قرار دهید تا جعبه اصلی محصول آسیب نبیند.

  • در صورتی که ساکن کرج هستید، با زایگر تماس بگیرید تا جهت ارسال پیک و بازگرداندن کالا اقدام شود.

  • درصورتی که ساکن دیگر شهرها هستید، برای بازگرداندن کالا با پست پیشتاز پس‌کرایه یا تیپاکس استفاده کنید.

  • در صورت ارسال با پست پیشتاز ، یا تیپاکس عکس رسید پستی را به شماره 09039045656 در "واتساپ" یا ایمیل Info@zaiger.ir و یا تیکت پشتیبانی در قسمت پنل کاربری ارسال کنید.

  • بسته را به آدرس زیر ارسال کنید:

     استان البرز - شهر کرج - محله دهقان ویلای دوم ، خیابان دهقان ویلای دوم ( شهید بابایی ) ، بلوار سرداران غربی (         پونه ) ، پلاک صفر ، ساختمان پارمیس ، طبقه اول ، واحد یک
     کدپستی : 3139735194

روند رسیدگی به درخواست مشتری

پس از آن که کالا به شرکت بازگردانده شد، کارشناسان زایگر ، ایرادهای اعلان شده توسط مشتری را بررسی خواهند کرد. طی این روند:

  • چنانچه ایراد مطرح شده تأییدشود، وجه به حساب شما بازگردانده می‌شود و چنان‌چه مطرح نشود، کالا به شما      بازگردانده می‌شود.

  • تست و اعلان نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، نهایتا تا 48 ساعت کاری پس از دریافت کالا توسط زایگر زمان می‌برد. زمان بررسی بسته به نوع محصول و مشکل اعلان شده متفاوت خواهد بود.

  • لازم به ذکر است که تعویض کالا مشروط به موجود بودن کالا در انبار زایگر است. اگر در زمان طی مراحل بررسی      کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ زایگر بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌نماید. بدیهی  است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالایگران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، زایگر تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.

  • اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل کارشناسی و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و زایگر در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا – درج شده در فاکتور – به مشتری را می‌پذیرد.

  • برخلاف تصور رایج، رویه تست و اعلان نظر کارشناسان فرآیندی زمان‌بر است؛ چراکه کارشناسان ملزم هستند که      استاندارهای لازم، دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ‌شده توسط شرکت را رعایت کنند. به همین سبب، اعلان نظر نهایی به طور میانگین 72 ساعت زمان می‌برد. با این حال، زایگر تمام تلاش خود را خواهد کرد تا سرعت تست و اعلان نظر نهایی را افزایش داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نتیجه بررسی را به مشتریان اطلاع دهد.

  • چنان‌چه ایراد وارد شده تأیید شود، وجه کالا طی 3 روز کاری، به حساب مشتری بازگردانده می‌شود. به یاد داشته باشید که وجه موردنظر تنها به حسابی بازگردانده می‌شود که پرداخت از آن صورت گرفته است.

  • ضمنا تأیید کارشناسان فنی زایگر ملاک عمل و اقدامات شرکت خواهد بود



محاسبه هزینه ارسال کالا

هزینه ارسال کالای مرجوعی به صورت زیر محاسبه خواهد شد:

  • درصورتی که زایگر ضمانت بازگشت 7 روز کالا را تأیید کنند، هزینه ارسال کالا به زایگر برعهده زایگر خواهد بود.

  • برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، همراه کالا، قبض پستی را به زایگر ارسال کنید. توجه داشته باشید که قبض پستی باید توسط شرکت پست مهر شده باشد. ضمناً عکس رسید پستی را در واتساپ به شماره 09039045656 یا ایمیل Info@Zaiger.ir و یا تیکت پشتیبانی در قسمت پنل کاربری ارسال کنید.

  • درصورتی که زایگر ایراد یا مغایرت را تأیید نکنند، یا مشتری از خرید خود انصراف دهد، هزینه ارسال یا دریافت مجدد کالا برعهده مشتری خواهد بود.


روند استرداد وجه:

  • از هنگامی که وضعیت کالا زایگر ، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا ۴۸ ساعت کاری مبلغ از طریق شماره شبا اعلام شده توسط خریدار و به حسابی که واریز مبلغ خرید از آن انجام شده است واریز خواهد شد.